Welcome!

Welcome to Satlover forums, full of great people, ideas and excitement.

Please register if you would like to take part. link..

Register Now

Alert: Don't Use Hotmail Email Accounts for registration

Collapse

Before Access to all Forums and Trial accounts you must need to activate your account Email address

Straffen in Nederland en België voor cs

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jack36548
    Banned
    • Jun 2011
    • 111

    Straffen in Nederland en België voor cs

    Hoi

    Ik vraag mij af, ...
    Wat zijn de zwaarste straffen die jullie al gehoord hebben,
    voor card sharing in België en Nederland ?

    Voornamelijk:

    1) de zwaarste straf, als je een pay server zelf heeft.
    2) de zwaarste straf, als betaler in een pay server.

    3) belachelijk of niet, wat is de zwaarste straf,
    als je gebruik maakt van gratische servers, die je
    overal kan vinden op het internet ??

    Ik herhaal Gratis, waar miljoenen mensen gebruik van maken in Europa.
    Doch vraag ik: wat is de zwaarste straf daarvoor ? Als je gepakt word als gebruiker.
  • dessertrat
    Senior Member
    • Sep 2011
    • 178

    #2
    Re: Straffen in Nederland en België voor cs

    In Zuid-Afrika vir "pay server" straf vir kopiereg, geldwassery, en diefstal, maar nog nie wet vir "cardsharing" nie. Maar dit neem twee jaar om voor die hof te kom.
    DM500s on 68.5E, 10E Cband
    OpenPli Maxvar

    Comment

    • User
      Junior Member
      • Oct 2011
      • 26

      #3
      Re: Straffen in Nederland en België voor cs

      Ik denk dat je in Nederland voor het lid zijn van een payserver eerst een waarschuwing krijgt, mocht dat niet zo zijn dan denk ik dat je een goede kans maakt als je in beroep blijft gaan tot het Europeesche hof, zaken kunnen daar meer dan 10 jaar duren (zelfs meer relevante zaken zoals mensenhandel etc. duren daar vele jaren, en dit lijkt mij lage prioriteit).

      Feit is dat ik in Nederland niet legaal Sky UK kan bekijken (als voorbeeld), de enige manier om dat te kijken is illegaal. Bel Sky maar eens op om te vragen of je een abo mag, kan gewoon niet, en dat is in strijd met het vrij verkeer van goederen, diensten en personen in Europa. Daarom denk ik dat je een goede kans maakt bij het Europees hof, maar ik ben geen expert dus dit is slechts een vermoeden.

      Comment

      • gertitombo
        Newbie
        • Feb 2012
        • 8

        #4
        Re: Straffen in Nederland en België voor cs

        Canal digitaal heeft een paar weken geleden brieven gestuurd naar aantal mensen die cardsharen met cccam 2.2.1 of 2.3.0 (Deze dus nooit gebruiken).
        Velen hebben deze brief wegggegooid, omdat de vraag is hoe zij de info + hun DNS naam hebben verkregen.

        Er zijn nog geen boetes uitgedeelt ;-)
        Echter het blijft illegaal, dus er zal wel een groot bedrag aan vast zitten.

        Comment

        • SatWaveDude
          Board Senior Member
          • Apr 2012
          • 220

          #5
          Re: Straffen in Nederland en België voor cs

          Originally posted by gertitombo
          mensen die cardsharen met cccam 2.2.1 of 2.3.0 (Deze dus nooit gebruiken).
          Hoe bedoel je deze nooit gebruiken?

          Wat is er mis met cccam 2.2.1 of 2.3.0 ????
          SatWaveDude

          DM500HD, DM500+ | EMP S16/1PCP-W3 | WaveFrontier T90 | 16x SMART Titanium 0.1dB LNB's
          TechniSat SkyStar S2 PCI / SkyStar USB HD
          WaveFrontier T90 rev.2 - 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 3.3E | 4/5E | 0.8W | 7/8W | 12.5W

          If you find my post usefull please press the Thanks Button

          Comment

          • pan1300
            Experienced Board Member
            • Apr 2012
            • 1663

            #6
            Re: Straffen in Nederland en België voor cs

            In België heb ik (nog) geen weet van dergelijke straffen, verwittigingen of brieven. Voor wie dit slechts voor persoonlijke doeleinden en echt als hobby gebruikt, lijkt mij het risico eerder klein.
            Diegenen (blijkbaar in Nederland) die wel al een brief kregen, zouden toch best opletten met wat ze verder doen en zich eerst even informeren over mogelijke sancties.

            Comment

            • Zmija
              Member
              • May 2012
              • 73

              #7
              Re: Straffen in Nederland en België voor cs

              Volgens mij zijn er 'nog' geen straffen voor in de wet. Je mag immers card sharen volgens Canal Digitaal (maar tot max 4). Met welke 4 jij dit doet, moet eigenlijk niet uitmaken aangezien je gewoon voor dat abonnement betaald. Enige is wel dat je aansprakelijk gesteld kan worden voor het verlies van omzet door Canal Digitaal. Maar dat kan volgens mij nooit hoger uitpakken dan een geldboete van enkele honderden euro's.

              Maar goed, dit is mijn eigen bewering. Ik weet niet of dit de juiste is natuurlijk !

              Comment

              • rotor1
                Banned
                • Nov 2012
                • 2

                #8
                Re: Straffen in Nederland en België voor cs

                Tsja alleen het enige wat ik me kan bedenken, is dat de rechterlijke macht in nederland goed wakker wordt als er een behoorlijk economisch belang speelt.

                Maar... was er geen wet in nederland dat je alles mag decoderen wat er je huis binnenkomt??
                Vrijheid van nieuwsgaring??

                Comment

                • Beasty Boy
                  Newbie
                  • Mar 2013
                  • 5

                  #9
                  Re: Straffen in Nederland en België voor cs

                  Ik ben geen advokaat maar er is ooit gezegd dat je alles vrij mag ontvangen wat er door de ether gaat en of dat nou fta is of gecodeerd en jij dat kan decoderen? Maar of je de ge decoodeerde signalen weer mag delen met derden? Dat zou dan aan de provider liggen die het gecodeerde signaal stuurd, dus ik denk zelf wel dat het strafbaar is.
                  Ik ken mensen die de wet handhaven en ook gebruik maken van pay servers dus het zal wel niet zon vaart lopen

                  Comment

                  • SatWaveDude
                    Board Senior Member
                    • Apr 2012
                    • 220

                    #10
                    Re: Straffen in Nederland en België voor cs

                    Lees hier maar eens!

                    http://www.satelliet.be/nieuwe-veroordeling-cardsharing/

                    Ook hier:
                    https://http***x://www.totaaltv.nl/n...rdsharing.html

                    Eigenaar cccam.tv
                    De veroordeelde Belg Ahmad Masroor was de eigenaar van de internetsite cccam.tv. Op deze internetsite verkocht hij abonnementen voor zijn cardsharing-netwerk. Hierbij konden afnemers via de satelliet illegaal naar zenderpakketten van Europese tv-aanbieders kijken. Hieronder bevonden zich ook de zenderpakketten van de M7 Group S.A tv-aanbieders CanalDigitaal, TV Vlaanderen en TéléSAT.
                    SatWaveDude

                    DM500HD, DM500+ | EMP S16/1PCP-W3 | WaveFrontier T90 | 16x SMART Titanium 0.1dB LNB's
                    TechniSat SkyStar S2 PCI / SkyStar USB HD
                    WaveFrontier T90 rev.2 - 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 3.3E | 4/5E | 0.8W | 7/8W | 12.5W

                    If you find my post usefull please press the Thanks Button

                    Comment

                    • Teranoz
                      Senior Member
                      • May 2013
                      • 104

                      #11
                      Re: Straffen in Nederland en België voor cs

                      Het commercieel aanbieden van cardsharing is wel strafbaar. Als je ook al ziet dat betreffende persoon zo maar 50k op paypal had is dat niet zo vreemd. Dat zijn de "grotere" vissen waarbij actie van justitie zin heeft terwijl het aanpakken van de gebruikers absoluut geen zin heeft.

                      Comment

                      • knap92

                        #12
                        Re: Straffen in Nederland en België voor cs

                        Ik geef liever mijn centjes aan doelen die meer kunnen gebruikt worden aan het ontwekkelen van software en tooltjes en dat iedeereen mag gebruik van maken dan naar een van die provider zigo,upc canaldigitale....

                        Comment

                        • Teranoz
                          Senior Member
                          • May 2013
                          • 104

                          #13
                          Re: Straffen in Nederland en België voor cs

                          Die providers zijn ook alleen maar tussenstations, die moeten op hun beurt weer betalen aan de zenders die weer moeten betalen voor een plaatsje op de satelliet. De zenders zouden het ook zo kunnen doen dat je niets meer zou hoeven te betalen, maar dan heb je wel als gevolg dat de reclame af en toe onderbroken wordt door een programma.

                          Comment

                          • saterno
                            Member
                            • Aug 2012
                            • 33

                            #14
                            Re: Straffen in Nederland en België voor cs

                            Als je op test basis de kaart deelt.
                            Kunnen ze hier toch niets aan doen.
                            Je betaald er niet voor.

                            Comment

                            Working...